czwartek, 17 lipca 2014

Pierogi z jagodami

Rozpływające się ustach pierogi z jagodami to idealny obiad na upalny dzień. To danie jest dla mnie kwintesencją lata w kuchni.


SKŁADNIKI :
( na ok. 55 pierogów )

Ciasto :
- 250 ciepłej wody
- 1 jajko
- 2 łyżki oleju
- 560 g mąki pszennej

Farsz :
- 700 g jagód
- 15 g cukru waniliowego
- cukier wg. uznania


WYKONANIE :

Mąkę przesiać na stolnicę, zrobić wgłębienie, wlać wodę, olej, wbić jajko i szybko zagnieść ciasto. Gdy ciasto będzie za rzadkie podsypać mąką, gdy za twarde dodać trochę wody. Ciasto przykyć ściereczką i odstawić na 15 minut, by odpoczęło. 

Jagody przebrać i płukać. Posypać cukrem i delikatnie wymieszać.

Ciasto podzielić na mniejsze części, cienko rozwałkować  i wykrajać szklanką kółka.  Łyżeczką nakładać jagody i sklejać brzegi. Gotowe pierogi układać na płóciennej ściereczce i przykryć by nie wysychały. Lekko osoloną wodę zagotować, pierogi wrzucać na wrzątek, gotować około 3-4 minuty od wypłynięcia na wierzch.

Podawać ze śmietaną.


Przepis bierze udział w akcjach :

                                       Słodkie jagodowe lato           Lato w pełni!

3 komentarze:

  1. Uwielbiam takie pierogi najlepsze ze wszystkich.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba mój ulubiony rodzaj pierogów :) Szkoda, ze tak rzadko mam okazję je zdjeść...
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. moje ulubione pierogi z dzieciństwa:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń