niedziela, 16 marca 2014

Smoothie z rukolą

Zielony smoothie z rukolą, natką pietruszki i płatkami owsianymi.
To mój eksperyment, zmiksowałam ( nie bez obaw ) to co miałam w lodówce. Jednak ten smak mile mnie zaskoczył, nie spodziewałam się, że będzie tak dobry. Pyszny owocowy mus z delikatnym posmakiem orzechowej rukoli.


SKŁADNIKI :
( na 3 porcje po 310 ml )

- 30 g ( 3 łyżki ) płatków owsianych
- 2 jabłka
- 1 pomarańcz
- 1 banan
- 50g ( duża garść ) rukoli
- 25 g ( cały mały lub 1/2 dużego pęczka ) natki pietruszki
- 40 g ( 4 łyżki ) soku z cytryny
- 200 ml wody mineralnej


WYKONANIE :

Płatki owsiane zmiksować na mączkę blenderem lub malakserem. Rukolę i natkę pietruszki umyć, osuszyć, pokroić razem z łodygami.. Jabłka umyć, nie obierać, usunąć pestki nasienne, pomarańcza i banana obrać. Wszystko pokroić na mniejsze kawałki, dodać do płatków. Zmiksować na mus. Dodać sok z cytryny i wodę. Wymieszać.


WARTOŚĆ ODŻYWCZA :

100 g                                                                                 1 porcja - 310 ml
Wartość energetyczna: 51,59 kcal                                      Wartość energetyczna: 159,93 kcal
Białko:                           1,01 g                                           Białko:                            3,13 g
Węglowodany:             10,85 g                                           Węglowodany:              33,64 g
Tłuszcz:                          0,42 g                                           Tłuszcz:                           1,30 g

1 komentarz: